Marco Achtereekte
en de weg van ondernemerschap

De classic car, met een arsenaal aan nuttige associaties, is een middel, een gereedschap. En dat geldt dat in feite ook voor mijzelf. Zoals de Blue Lady een nutttige allegorie biedt voor kernwaarden in het ondernemen, zo bied ik als coach en ervaringsdeskundige praktische terugkoppeling. Avontuur, visie en meesterschap zijn begrippen die bij mij goed resoneren.

Avonturen bouwen
Concepten ontwikkelen, mensen meenemen in een verhaal: het gaat me goed af, ik kan er goed met jou over sparren.

Visie ontwikkelen
Ik heb veel ondernemersplannen geschreven. Een goed ondernemersplan geeft niet alleen weer wat de onderneming te doen staat, het heeft ook een duidelijke afzender: jij, of jij en jouw team. Zonder het plan voor te kauwen wil ik wel met je de dilemma’s doorgronden, keuzes beargumenteerd zien. Zoals een rit zonder stuurbekrachtiging jouw zintuigen scherpt voor bumpy roads, zo kan ik helpen om jouw visie scherp te maken.

Meesterschap.
Mensen die een vak of ambacht beheersen, dat trekt mij in het bijzonder aan.  Zorgen dat die mensen uit de verf komen, dat ze zich gerespecteerd en gewaardeerd weten, dat zie ik als een belangrijke pijler onder ondernemerschap. Als ondernemer weten en doorvoelen dat persoonlijke groei een tweerichtingsverkeer is.